Dr. Stephaine Hale dan Kisah Cinta Uskup Joseph Walker — 2022

hale-450.jpg


Oleh Charreah Jackson

Selamat datang kembali ke majlis perkahwinan mingguan kami, Bridal Bliss. Temui Uskup Joseph Walker dan Stephaine Hale, MD, seorang pendakwah dan doktor perubatan yang mendapat cinta yang mereka doakan. Lihat gambar dari perkahwinan impian mereka.

Pengantin: Stephaine Hale, MD, 33

Pengantin lelaki: Joseph W. Walker III, 41

Pekerjaan : Stephaine, ahli neonatologi dan profesor; Joseph, Uskup

Berasaskan rumah: Nashville, TN Memuatkan pemain ...

Tarikh Perkahwinan: 23 Mei 2009

Lokasi Perkahwinan: Nashville, TN

Kejayaan itu Tidak Ada. . . Dr. Stephaine Michelle Hale terus naik ke puncak bidangnya sebagai Ahli Neonatologi dan Pengajar Pediatrik di Harvard Medical School di Boston dua tahun yang lalu. Dan seperti banyak wanita kulit hitam yang berjaya berusia lebih dari 30 tahun, dia menghabiskan banyak malam dengan bertanya-tanya di mana lelaki khasnya bersembunyi. Ratusan batu jauhnya Joseph Walker, Pastor Gereja Baptis Mount Zion di Nashville, Tennessee, juga siap untuk cinta. Setelah sembuh dari kematian isteri pertamanya akibat barah tiga tahun sebelumnya, dia sangat berhati-hati ketika berpacaran sebagai menteri tunggal. Saya tahu banyak wanita tertanya-tanya adakah lelaki boleh melakukan semua perkara yang anda impikan, dan jawapannya adalah ya, katanya. Pada masa yang tepat dan tempat yang tepat Tuhan akan menghubungkan anda. Percayalah.

Ketika Cinta Menyeru. Dan wanita, cupid boleh datang dalam semua pakaian - termasuk kolar pendakwah, yang tidak lama kemudian ditemui oleh Stephaine. Dia terfikir ‘Tidak Boleh’ ketika menterinya di Boston mengatakan dia mempunyai seorang teman yang dia ingin dia temui. Orang asli California semakin terkejut ketika dia mengetahui bahawa itu adalah Joseph, yang gereja yang dia hadiri ketika menghadiri Vanderbilt. Saya tidak pernah bertemu Joseph ketika itu, dan tidak akan bertarikh dengannya sekiranya saya. Itu adalah perintah ilahi, katanya. Walaupun dia yakin tidak ada potensi dengan pendakwah muda itu, setelah perbualan pertama mereka di telefon dia terpikat, bergantung pada sembang harian mereka untuk belajar tentang dia dan bukannya Google. Saya tidak mahu mengenali Uskup, saya perlu mengenali Joseph - orang yang berada di belakang pintu tertutup, katanya. Ini adalah orang yang saya akan pulang, bukan gambarnya.

Jawab Doa Saya. Stephaine dan Joseph sama-sama menyedari bahawa mereka telah menemui perlawanan mereka. Kami adalah kembar intelektual, katanya. Dia baik-baik saja, dan tidak memerlukan saya untuk menyelesaikannya. Saya di sini untuk melengkapkan. Setelah tiga bulan berpacaran dan bertemu ibu bapa masing-masing, Joseph menghadiahkan kepada wanita khasnya dengan 33 hadiah untuk ulang tahunnya yang ke-33 - dan cadangan perkahwinan. Stephaine membalas belakang dengan penuh kepang, dan dia yakin dia adalah suaminya sejak awal. Sebulan sebelum bertemu dengan Joseph, dia merasa Tuhan berani dia menuliskan apa yang dia mahukan pada jodoh dan kemudian percaya itu akan terjadi. Sebagai wanita, kita kadang-kadang mengatakan apa yang kita mahukan, dan tidak percaya ia akan menjadi masa lalu, memikirkan jangkaan kita terlalu tinggi. Kita mesti meletakkannya di luar sana dan percaya. Tidak lama setelah bertemu Joseph, dia tersandung kembali ke daftarnya dan menyedari dia memenuhi setiap kehendaknya.

Isteri Pendakwah. Jemaat Joseph menyambut Stephaine dengan tangan terbuka, dan gembira melihat pemimpin mereka begitu gembira. Walaupun secara tradisional perkahwinan di kampung halaman pengantin perempuan, Stephanie memutuskan untuk mengadakan perkahwinan di Nashville bukannya pulang ke Los Angeles. Gereja telah berada di sana untuknya semasa pemergian isterinya dan sangat menyambut saya, katanya. Saya merasakan pentingnya mereka menjadi sebahagian daripada zaman kita. Kedua burung cinta itu dikahwini oleh menteri John Borders III, yang memperkenalkan mereka dan menikmati upacara mewah dengan keluarga gereja dan orang yang mereka sayangi.

Gigitan Pengantin Bajet. The Walkers ingat kerja berpasukan menjadikan impian berfungsi untuk hari istimewa mereka, dan tidak menolak tawaran bantuan. Mereka memanfaatkan ribuan anggota gereja, yang dengan senang hati menawarkan diri untuk makan malam latihan dan tugas-tugas lain. Kami sangat rendah hati, kata Joseph. Saya menunggu Tuhan dan dia telah menjaga semua yang lain.

Adakah anda mahu perkahwinan anda ditampilkan dalam Bridal Bliss di ESSENCE.com? Kirimkan sinopsis kata 100 kata-kata bersama dengan sepuluh gambar kerealweddings@essence-online.com. Hanya perkahwinan yang telah berlangsung dalam enam bulan terakhir yang akan dipertimbangkan.

Baca Lagi

Cinta & Seks
Bagaimana Pasangan LGBTQ + Kegemaran Anda Bertemu Dan Bercinta
Wang & Kerjaya
Pasukan Diddy Dengan Salesforce untuk Melancarkan Pasar Digital untuk ...
Kecantikan
Barangan Kecantikan Mewah Terbaik Untuk Menjahit Beg Tangan Anda
4C
Saya Bukan Rambut Saya: Mengatasi Teksturisme Untuk Mendapat Penerimaan Dalam ...
Hiburan
8 Persembahan Normani Tertentu