8 Ejaan Baru Menang Lebah Ejaan Kebangsaan 2019 dalam Ikatan yang Tidak Pernah terjadi sebelumnya — 2022

Lebah Ejaan Kebangsaan Scripps Lebah Ejaan Kebangsaan ScrippsKredit: ERIK S LESSER / EPA-EFE / REX / Shutterstock

Dalam keputusan yang belum pernah terjadi sebelumnya, lapan ejaan terikat untuk memenangi Scripps National Spelling Bee pada lewat malam Khamis.

Selepas 17 pusingan pertandingan, Jacques Bailly, penyiar acara, mengatakan bahawa pertandingan akan berakhir setelah 20 pusingan, dan sesiapa yang mengeja tiga perkataan lagi dengan betul akan dinobatkan sebagai juara bersama.

'Kami melemparkan kamus kepada anda, dan anda menunjukkan kamus siapa bos,' kata Bailly kepada pesaing, menurut Masa Majalah .



'Kami sekarang berada di wilayah yang belum dipetakan,' lanjutnya. 'Kami mempunyai banyak kata yang tersisa dalam senarai kami, tetapi kami akan segera kehabisan kata-kata yang mungkin akan mencabar anda, kumpulan penyusun ejaan yang paling hebat dalam sejarah pertandingan ini.'

Mengikut New York Times , acara ini mempunyai enam ikatan dua arah dalam sejarahnya, tetapi tidak pernah begitu banyak peserta yang berjaya dalam pertandingan ini.

Kesemua lapan ejaan yang tersisa setelah 17 pusingan berjaya melalui tiga babak berikutnya, yang bermaksud semuanya terikat untuk kemenangan.

The lapan juara bersama lebah tahunan ke-92 adalah: Rishik Gandhasri, 13, dari San Jose, California; Erin Howard, 14, dari Huntsville, Alabama; Saketh Sundar, 13, dari Clarksville, Maryland; Shruthika Padhy, 13, dari Cherry Hill, New Jersey; Sohum Sukhatankar, 13, dari Dallas, Texas; Abhijay Kodali, 12, dari Flower Mound, Texas; Christopher Serrao, 12, dari Whitehouse Station, New Jersey; dan Rohan Raja, 13, dari Irving, Texas.

Di antara lapan kata pemenang adalah 'auslaut,' 'erysipelas,' 'bougainvillea,' 'aiguillette' dan 'pendeloque.'

Lebah Ejaan Kebangsaan Scripps Lebah Ejaan Kebangsaan ScrippsKredit: Susan Walsh / AP / REX / Shutterstock

Mengikut Kali , semua lapan pemenang akan membawa pulang hadiah penuh $ 50,000 tradisional dan masing-masing akan mendapat trofi mereka sendiri.

Muncul di Hari ini tunjuk pada pagi Jumaat, juara bersama dijelaskan bagaimana rasanya memenangkan lebah sebagai kumpulan.

'Terus terang, saya tidak pernah dijangka berada di sini,' Howard berkongsi. 'Saya telah yakin pada diri saya bahawa loceng akan berdering pada saya pada satu ketika, kerana kemungkinan anda akan menentang setiap kali anda melakukan pertandingan ini.'

BERKAITAN: ‘Sekiranya Anda Ingin Menyelamatkan Dunia, Anda Tidak Perlu Menjadi James Bond & apos ;: Pembesar Permulaan Celeb 2019 & apos; Kongsi Nasihat Kehidupan Terbaik Mereka

'Entah bagaimana, loceng tidak berbunyi dan saya berjaya sampai ke pusingan kejuaraan dan itu adalah perasaan yang luar biasa dan saya sangat berterima kasih untuknya,' sambungnya.

Ketika ditanya sama ada mereka lebih memilih untuk meneruskan pertandingan hingga larut malam, sehingga hanya satu ejaan yang tersisa, jawapannya adalah 'tidak.'

'Kami semua mengantuk dan, kami juga ingin menang bersama,' kata Serrao. 'Bukan seperti sesuatu di mana kita semua bersaing satu sama lain, kita bersaing bersama.'

Dan apa yang dilakukan kumpulan itu untuk meraikannya selepas kemenangan mereka?

'[Kami meraikan bersama] di atas pentas, tetapi kemudian kami semua kembali ke bilik kami kerana kami benar-benar letih,' kata Serrao.

Kisah Ini Asalnya Muncul Pada Orang ramai