2020 Sudah Dinyalakan: 20 Buku Terbaik Oleh Pengarang Hitam — 2022

Dari memoar yang membuat kita merasa dilihat ke novel romantis terlaris yang mengingatkan kita bahawa cinta tidak pernah menjadi emosi yang sia-sia. Berikut adalah buku kegemaran kami pada tahun 2020.

Sebelum kematiannya pada tahun 2019, Elijah Cummings memperincikan bagaimana dia menjadi seorang yang sangat komited dengan masyarakat di Kami Lebih Baik Daripada Ini: Perjuangan Saya untuk Masa Depan Demokrasi kita (Harper, $ 28.99).

Wartawan pemenang Hadiah Pulitzer, Isabel Wilkerson, menyelidiki sistem kasta yang berpusat di Amerika dalam bukunya yang diteliti secara mendalam, Kasta: Asal-usul Ketidakpuasan Kita (Rumah Rawak, $ 32).

Penerima Hugo Award N.K. Jemisin memulakan trilogi fantasi baru dengan Bandar yang Kami Jadi (Orbit, $ 28), ditetapkan di New York City ketika bersiap untuk menghadapi serangan oleh pasukan asing.

Dalam karya terbaru James McBride, Deacon King Kong (Riverhead, $ 28), seorang diakon tua perhiasan berakhir dengan sasaran di punggungnya setelah dia menembak seorang pengedar dadah.

Seorang wanita di ambang usia 68 tahun mendapat pukulan yang mengubah hidup, dan mesti bersandar pada lingkaran kakaknya untuk menariknya, di Terry McMillan's Tidak Semua Turun Dari sini (Ballantine, $ 28).

Setelah saudara kembar melarikan diri dari rumah kanak-kanak Selatan mereka pada usia 16 tahun, mereka menganggap dua identiti kaum yang berbeza di Brit Bennett's Separuh Kehilangan (Riverhead, $ 27). Memuatkan pemain ...

Atas usaha pertamanya, Kerajaan Transenden (Knopf, $ 27.95), Yaa Gyasi menunjukkan saintis neurosains yang berusaha memahami keluarganya ketika dia belajar ketagihan dan kemurungan.

Apa yang berlaku apabila anda menyedari jiran Hitam anda hilang dan anda tidak menyangka penyebabnya adalah gentrifikasi? Ketahui dalam filem thriller Alyssa Cole Apabila Tidak Ada Yang Menonton (William Morrow, $ 16.99).

Segar dari Percutian DiRaja, Jasmine Guillory's Pesta Dua (Berkley, $ 26) mengikuti seorang peguam Black yang akan memulakan syarikatnya sendiri ketika bertemu dengan seorang senator junior yang tampan, yang kebetulan menjadi Putih.

Sasterawan A.S. Natasha Trethewey menceritakan pembunuhan ibunya pada tahun 1985 oleh bekas suaminya di Drive Memo: Memoir A Daughter (Di sini, $ 27,99).

Kematian Vivek Oji (Riverhead, $ 27), oleh Akwaeke Emezi, mengeksplorasi kehidupan dan kematian seorang lelaki muda Nigeria yang secara diam-diam dikenal pasti sebagai seorang gadis semasa kecil.

Memukul Jurus Lurus dengan Tongkat Bengkok (Amistad, $ 25,99), koleksi tulisan (beberapa yang sebelumnya tidak diterbitkan) oleh Zora Neale Hurston, yang berpusat pada watak-watak di kampung halamannya di Eatonville, Florida.

Artikel ini pada mulanya muncul di majalah ESSENCE edisi November / Disember, yang terdapat di gerai surat khabar sekarang.

Baca Lagi

Hiburan
Laverne Cox Hampir Berhenti Bertindak Sebulan Sebelum OITNB: Saya ...
Budaya
16 Artis Visual LGBTQ yang Anda Perlu Tahu
Pasangan Celeb Hitam
Blair Underwood dan Isteri Desiree DaCosta Bercerai Selepas ...
Wang & Kerjaya
Berpisah Dengan Tabiat Wang Ini Untuk Mencapai Kejayaan Kewangan
Hiburan
Album Debut Jodeci Berusia 30 Tahun